Türk Sigorta Birliği deprem bölgesinde çalışmalarını hızlandırdı
Kahramanmaraş’ta toplam 10 ili etkileyen depremlerle ilgili Türk Sigortacılar Birliği (TSB) Yönetim Kurulu tavsiyelerini aldı.
“Tazminat süreci hızlandırılacak”
TSB’nin internet sitesinde yer alan açıklamada, söz konusu kararlar şöyle sıralandı:
Hasar tazmin süreçlerinin hızlı bir şekilde yürütülebilmesi için sigortalıya belge temin sürecinde gerekli kolaylık sağlanarak süreç hızlandırılacak, asistans hizmeti açısından maksimum hassasiyet ve esneklik sağlanacaktır. Mağdurların yaralarının bir an önce sarılması amacıyla şirketlerimizin davet merkezlerinin sağlıklı çalışması için gerekli tüm tedbirlerin alınması ve acil çağrı merkezi numaralarının kamuoyuna duyurulması.
TSB ile paylaşılacaktır.
Deprem yaraları iyileşene kadar bölgede sigortalılarla pazarlama ve reklam amaçlı paylaşım yapılmayacaktır. hasarlı
Hasarlı bölgelerde ikamet eden sigortalılarınız için sağlık hizmeti
Sigorta kapsamında uygulanan muafiyetlerde esneklik sağlanması, provizyona ilişkin bekleme sürelerinin en aza indirilmesi, sigortalıya kolaylık
temin edilmiş olacak.”
“En kısa sürede uzmanlar ve ajanslar ile iletişime geçilecektir”
Açıklamada ayrıca şu konulara da dikkat çekildi:
TSB, sigorta eksperleri ve acenteleri ile iletişime geçebilmek ve bu durumda acente, ekspertiz ve ek şirket aleyhine işlem yapabilmek için en kısa sürede şirketlerinin çalıştığı sigorta eksperleri ve acenteleri ile iletişime geçecektir. haber alamama veya yavaş iletişim. Sigortalıların ve acentelerin prim borçları, şirketlerin dinamikleri ve karar mekanizmaları içinde yönetilecek şekilde ertelenecek. OHAL bölgesinde faaliyet gösteren acentelerin alacakları için mahsup niteliğinde avans ödemesi yapılacak.
“Merhaba DASK 125”
Açıklamada, olası sorular için öncelikle Alo DASK 125 hattı, sigorta şirketlerinin çağrı merkezleri ve TSB acil çağrı hattı “0850 502 96 00” üzerinden “1” aranarak bilgi alınabileceği, “Ekip üyelerimiz telefon ve e-posta ile sorularınız hakkında bilgi verecektir.”değerlendirme yer aldı.